FAQ

Graag willen we als KookDesign.nl een betrouwbare partner zijn voor de aanschaf van keukenartikelen. We willen dat onze klanten tevreden zijn en proberen er ook alles aan te doen om dat te bereiken. Hebt u suggesties voor verbeteringen of opmerkingen dan horen we die graag van u, zodat we nog beter afgestemd zijn op uw wensen, de wensen van onze klanten.
Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Hebt u een vraag die er niet bij staat stel deze via het contactformulier aan ons en we zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden. Vragen over een bepaald product kunt u ook direct bij het product stellen.

[toggle_block][toggle title=”KookDesign.nl | Veilig betalen”]
Bij KookDesign.nl betaalt u met iDEAL direct via uw eigen bank. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of Triodos Bank, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.We hebben ook PayPal als betaalwijze beschikbaar. Ook PayPal is een veilige manier van betalen. U heeft daarvoor geen PayPal-account nodig, alhoewel men graag heeft dat u die aanmaakt (www.PayPal.com). Vervolgens kunt u de gehele betaling met Paypal afronden. Via Paypal is het ook mogelijk om met creditcard te betalen.U kunt ook kiezen voor betaling op factuur. We sturen u dan het product toe met daarbij een factuur (bij een ander verzendadres zullen we de factuur niet in de doos voegen). Betaling op factuur kent een extra toeslag van €4,95. U krijgt een orderbevestiging direct na het voltooien van uw bestelling. De factuur wordt u vervolgens ook per e-mail toegezonden. U dient het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen over te maken onder vermelding van het ordernummer op rekening 4294551  t.n.v.  MWprojects.
[/toggle]
[toggle title=”Hoe kan ik bestellen bij KookDesign.nl?”]
Kijk voor meer uitleg over het bestelproces op Uitleg bestellen.
[/toggle]
[toggle title=”Alle artikelprijzen inclusief BTW”]
lle prijzen die u ziet op www.kookdesign.nl zijn inclusief BTW. Op de factuur die u automatisch als orderbevestiging krijgt toegestuurd is ook de BTW gespecificeerd van het aangekochte artikel.
[/toggle]
[toggle title=”Kan ik artikelen bestellen die niet op de site staan?”]
We zijn voortdurend op zoek naar de mooiste en beste artikelen voor KookDesign.nl. We breiden ons assortiment ook graag uit met artikelen die passen bij onze visie. Vindt u bepaalde artikelen niet die u graag zou willen bestellen kunt u altijd contact met ons opnemen via het contactformulier. We nemen dan contact met u op en geven aan of we het betreffende artikel kunnen leveren en tegen welke prijs.
[/toggle]
[toggle title=”Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?”]
Direct na uw bestelling krijgt u een e-mail, die wordt verzonden naar het e-mailadres dat u hebt opgegeven. Daarna krijgt u ook een e-mail bij de volgende stappen in het proces. Zo krijgt u een e-mail als we uw bestelling in behandeling nemen en u krijgt een e-mail als uw bestelling verzonden wordt. Zo weet u precies waar we mee bezig zijn.
Als u uw bestelling op komt halen laten we u weten wanneer uw bestelling voor u klaar staat.

Indien u geen e-mail krijgt na uw bestelling check dan uw spam-box. Soms komt een e-mail daarin terecht. Mocht u geen e-mail hebben ontvangen neem dan contact op met ons via het contactformulier of info@kookdesign.nl.
[/toggle]
[toggle title=”Ik wil mijn bestelling graag op komen halen. Kan dat?”]
Ja, dat kan. U kunt uw bestelling ophalen op ons adres in Oisterwijk. We laten u weten wanneer uw bestelling klaar staat. Eventueel kunnen we telefonisch of via e-mail een exacte ophaaltijd afspreken.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

We proberen altijd zo snel mogelijk te leveren. Dat betekent dat we indien mogelijk dezelfde dag nog verzenden (afhankelijk van dag en tijdstip van bestelling). Dit is echter alleen mogelijk indien we de bestelde producten op voorraad hebben (in principe hebben we alle producten die in onze webshop staan ook op voorraad (behalve daar waar een afwijkende levertijd staat aangegeven). Soms kan het echter zijn dat een product in korte tijd vaak verkocht wordt en we door onze voorraad heen zijn). Indien we een product niet meer op voorraad hebben nemen we direct contact met u op om u te laten weten wat de levertijd is. Eventueel kunt u dan natuurlijk ook aangeven dat de levertijd te lang is en afziet van de bestelling. We storten dan uw geld terug.
[/toggle]
[toggle title=”Verzendkosten: PostNL of zelf ophalen?”]
Wij verzenden al onze bestellingen via PostNL.
Doorgaans betekent dit dat u uw bestelling binnen 1 a 2 dagen in huis hebt (afhankelijk van het moment van bestelling. Let op een eventuele melding op de homepage i.v.m. vakanties). De verzending via  TNT-post kost €5,75. U krijgt een e-mail dat uw bestelling is verzonden, met daarin een code, zodat u uw bestelling via de site www.tracktrace.nl kunt volgen. Daar is bijvoorbeeld te zien of de chauffeur al naar u op weg is.
Voor een aantal kleinere producten geldt dat, mits in een klein aantal besteld, die verzonden worden met reguliere post. De verzending daarvan geschiedt in een zogenaamde luchtkussen-envelop. De kosten van verzending van een dergelijk artikel zijn €2,75. Deze zendingen kunnen niet gevolgd worden via track&trace.

Het is ook mogelijk om uw bestelling zelf bij ons op te halen. U betaalt dan geen verzendkosten.
U krijgt dan van ons een e-mail dat uw bestelling bij ons klaar staat. Tijdens de stappen in het bestelproces kunt u een keuze maken.
[/toggle]
[toggle title=”Ik koop een cadeau voor iemand anders en wil op een ander adres laten bezorgen. Kan dat?”]
Dat is geen enkel probleem. Tijdens het bestelproces krijgt u de mogelijkheid om een alternatief bezorgadres op te geven.
[/toggle]
[toggle title=”Ik heb een beschadigd artikel ontvangen. Wat moet ik doen?”]
Neem zo snel mogelijk na constatering contact met ons op en meld de beschadiging of de foutieve levering. Dat kan via het contactformulier of via info@kookdesign.nl. Vervolgens kunt u het product in ‘indien mogelijk’ originele verpakking aan ons retourneren. We ruilen het product dan kosteloos om.
[/toggle]
[toggle title=”Herroepingsrecht: wat is dat?”]
Dit is het deel uit de algemene voorwaarden. Het gaat in dit geval over het recht dat u als consument hebt om een product aan ons te retourneren.
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Indien u wilt retourneren dient u dit te melden aan KookDesign.nl. Vervolgens kunt u uw product compleet sturen naar:
KookDesign.nl Klantenservice
Gever 8
5076 NB Haaren

Ten aanzien van de kosten
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
[/toggle]
[toggle title=”Ik heb een kortingscode voor KookDesign. Wat nu?”]
Deze kortingscode kan ingevuld worden tijdens het bestelproces. Er is in elke stap van de bestelling een vakje aangebracht waarde kortingscode ingevuld kan worden. Na het invullen van de kortingscode wordt de korting direct toegepast.
Mocht u twijfelen dan kan er altijd een vraag gesteld worden bij opmerkingen. We kijken het dan graag voor u na.
[/toggle]
[toggle title=”Ik wil een grote bestelling plaatsen. Kan dat?”]
Natuurlijk kan dat. Als u zekerheid wilt hebben of we een product op voorraad hebben, hoe lang de levertijd zal zijn en of een korting mogelijk is neem dan contact met ons op. Klik hier om contact op te nemen.
[/toggle]
[toggle title=”Ik wil een product van KookDesign in de kerstpakketten van mijn bedrijf. Wat kan ik doen?”]
Dat is geen enkel probleem. Neem contact met ons op om nadere afspraken te maken omtrent de prijs, het inpakken en de levertijd. Klik hier om contact op te nemen.
[/toggle]
[toggle title=”Ik wil een product laten bedrukken of graveren. Kan dat?”]
Dat kan inderdaad. We werken daarvoor samen met een drukker en graveerder. We hebben reeds eerder grote aantallen producten geleverd met een mooi bedrijfslogo. Door een goed contact met onze leveranciers zijn we bij grote aantallen in staat u een scherp aanbod te doen.
[/toggle]
[toggle title=”Kan ik alles in laten pakken?”]
Nee, niet alles. Bij enkele artikelen is geen mogelijkheid aangebracht om te kiezen voor inpakken. Die artikelen zijn niet in te pakken. Dat is omdat ze te groot zijn of omdat ze rechtstreeks vanuit onze leverancier geleverd worden.
[/toggle]
[/toggle_block]

Geef een reactie